Szkolenie z wdrażania kultury „Just Culture” i zarządzania bezpieczeństwem (SMS) w portach lotniczych.
| Uczestnicy branżowego szkolenia zawodowego: | Nauczyciele kształcenia zawodowego |
| Szacowany czas szkolenia: | 4 dni szkoleniowe |
| Liczba godzin kształcenia: | 30 godzin |
| Sposób organizacji szkolenia: | |
| Szkolenie organizowane jest w formie stacjonarnej w siedzibie BCU SL w Radomiu przy ulicy Saskiej 4/6, z zastosowaniem prezentacji multimedialnych oraz symulatora. | |
Głównym celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności do wdrażania i rozwijania kultury sprawiedliwego traktowania „Just Culture” oraz skutecznego zarządzania Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) w portach lotniczych. Program ma charakter interdyscyplinarny – łączy aspekty prawne, organizacyjne, społeczne i technologiczne na podniesienie jakości i bezpieczeństwa w transporcie lotniczym oraz poszerzanie kompetencji praktycznego wdrażania polityki „Just Culture” i SMS. Szkolenie z Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem skupia się na rozpoznawaniu i ograniczaniu ryzyka w środowisku lotniczym, przy użyciu narzędzi teleinformatycznych wspierających systemy bezpieczeństwa. Omawiana jest identyfikacja zagrożeń, analiza danych oraz planowanie działań prewencyjnych zgodnie ze standardami, a także integracją SMS z przepisami BHP. Szkolenie ma na celu również kształtowanie postaw etycznych, empatii zawodowej, odpowiedzialności i współpracy, które są nieodłącznym elementem kultury organizacyjnej na zaufaniu i dążeniu do poprawy.
Program obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne.
Liczba miejsc: 11
Nabyte kwalifikacje: Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia branżowego
